În ciuda faptului că trebuia înmânată guvernului în luna iunie 2022, propunerea noii Legi a Educației a întârziat să apară, acest lucru a fost criticat de Consiliul Național al Elevilor. Organizația elevilor din țară critică “superficialitatea cu care Ministerul Educației tratează acest subiect, întreg procesul de elaborare al pachetului legislativ fiind lipsit de transparență” și este de părere că “singurul mod prin care putem găsi soluții la problemele existente este să discutăm cu aceia care se confruntă cu ele zi de zi: elevii, profesorii și părinții”.

„Proiect de Lege Pachet legislativ Educație”

„Proiect de Lege Pachet legislativ Educație”, este denumirea pe care o poartă în documentul guvernului, iar termenul spre a prezenta în Executiv este iunie 2022, iar la finalul acestei luni Parlamentul României va intra în vacanță timp de 3 luni. Aceste lucru este important deoarece prezentarea în Guvern a unui text de proiect legislativ ajunge la sfârșit odată cu trimiterea proiectului la Parlament, Guvernul fiind inițiatorul, propunerea în cauză este după dezbătută în procedură normală în comisiile Legislativului, și după în plenul Camerei Deputaților, iar la final în Senat.

“Elevii reprezentanți solicită Guvernului României, prin Ministerul Educației să își respecte responsabilitatea pe care și-au asumat-o, să publice draftul proiectului de lege și să înceapă în perioada imediat următoare dezbaterile cu partenerii de dialog social și cu societatea civilă. Predictibilitatea și stabilitatea sunt principii care au lipsit constant din învățământul românesc, astfel că dacă ne dorim o reformă reală în sistem va fi nevoie ca prevederile viitoarei Legi a educației să conțină aspecte agreate de către toate părțile implicate în actul educațional, în așa fel încât proiectul să nu mai sufere modificări constante”, afirmă comunicatul de presă, conform Edupedu.

Declarația lui Robert Avram

Președintele Consiliului Național al Elevilor întărește ideea că adoptarea noului pachet legislativ va rezolva majoritatea problemelor sistemului educațional din România.

Din ce în ce mai des, Ministerul Educației atrage atenția asupra faptului că multe din problemele cu care educația din România se confruntă la acest moment își vor găsi rezolvarea odată cu adoptarea noului pachet legislativ. Totuși, până acum, nimeni nu știe exact ce vor conține noile Legi ale educației (asta dacă nu punem la socoteală anumite modificări lansate, din când în când, în spaţiul public), documentele fiind elaborate în spatele uşilor închise. Practic, largile consultări cu partenerii de dialog social și societatea civilă care ar trebui să stea la baza proiectului legislativ au rămas doar la stadiul de promisiuni. Este pentru prima dată când importanța reformei este conștientizată de către toată lumea: reprezentanții elevilor, ai profesorilor, ai părinților, ai mediului de afaceri și ai organizațiilor neguvernamentale. Avem în față oportunitatea perfectă pentru a implementa schimbări mult așteptate, dar, dacă vom continua în acest fel, riscăm să o ratăm, a declarat Robert Avram, președintele Consiliului Național al Elevilor, conform Edupedu.

Distribuie:

Student la facultatea de Traducere și Interpretare din cadrul Universității de Construcții București. Scriu articole de plăcere, jurnalismul fiind una dintre pasiunile mele și sper să reușesc în viață mergând pe acest drum.