Din nou județul Cluj este primul pe România pentru al treilea an consecutiv la promovabilitatea elevilor la examenul maturității, adică Bacalaureatul. Cum a reușit județul o astfel de performanță, vom afla în articolul de astăzi.

Industria IT în continuă dezvoltare

Județul Cluj are o industrie în plină dezvoltare, iar întreg județul a început să jongleze cu tehnologia, chiar și domeniul educației, precizează libertatea.

Inspectorul școlar general, Marinela Marc, a explicat pentru sursa citată cum au reușit elevii să se claseze pe primul loc, în ciuda celor doi ani de pandemie.

„Faptul că lucrăm în echipă, că știm să lucrăm bine împreună aici, la Cluj, nu numai în educație, ci și în alte domenii, face ca rezultatele să vină”, spune Marinela Marc, inspector general la Inspectoratul Școlar Județean (ISJ) Cluj.

Aceasta reamintește că atât elevii, cât și profesorii au depus eforturi colosale în timpul pandemiei, pentru o bună continuare a studiilor.

Marinela a ocupat funcția de conducere începând cu martie 2020, chiar la începuturile pandemiei.

„Principala mea preocupare a fost să mă asigur că toți copiii vor avea echipamente digitale și conturi pe platforme de învățare”, explică inspectoarea.

marinela marc
Marinela Marc / Sursa Foto – Libertatea

Numărul mediilor de 10 a ajuns la 17 în cazul absolvenților de clasa a VIII-a

După contestații, numărul mediilor de 10 a urcat la 17, în cazul elevilor de clasa a VIII-a. La BAC, în schimb, au existat 8 medii 10 înainte de contestații.

„Notele de 10 sunt meritele unor copii care fac performanță”, precizează Marinela Marcu. Procentul cel mai mare însă, peste 60%, este al elevilor cu medii peste 8, explică aceasta.

Chiar dacă și în 2019 Clujul a ocupat primul loc la examenul maturității, cu 81% dintre elevi prmovați, diferențele cu 86% în raport cu acest an sunt foarte vizibile.

Cum s-au descurcat profesorii și elevii în contextul pandemiei?

„Toată lumea a muncit și și-a făcut treaba. Inspectorii școlari au intrat în inspecții la cursurile online, inclusiv la așa-numitele ore remediale, pentru recuperarea materiei. La Cluj chiar s-au ținut, subliniază aceasta. Nu s-a întâmplat nimic numai pe hârtie, cum poate s-a întâmplat în alte locuri. Am cerut rapoarte de progres din școli și mulți colegi din rural, unde s-au desfășurat aceste ore remediale la clasa a VIII-a, erau bucuroși că elevii care au participat au rezultate peste nivelul celor din anii anteriori la clasă, dar și la examen”, spune inspectoarea.

Cursurile de formare pentru profesori în ceea ce privește tehnologia au fost foarte importante, deoarece au aflat cum pot să predea online și să-i țină pe elevi activi. Cu sprijinul Casei Corpului Didactic din Cluj au avut parte de tot ce se putea în mediul virtual.

La început s-a format câte o persoană din cadrul fiecărei școli care să le poată asigura asistență colegilor, iar după care, au fost constituite grupe de formare care și-au desfășurat activitatea în ceea ce privește folosirea tabletelor intearctive.

Distribuie:

Alex are o experiență de peste 5 ani în presa online, precum și în content writing. Am scris pentru site-uri de top de știri din România pe diferite subiecte, cu preponderență pe internațional și educație. Acum, fac parte din echipa The Student și îmrepună vom duce proiectul la următorul nivel.