Astăzi, telefoanele ocupă un loc fundamental în societate. Pe lângă faptul că au permis expansiunea economică a mai multor companii cu o mai mare ușurință, au facilitat comunicarea cu persoane aflate la distanță. De asemenea, domeniul serviciilor s-a schimbat foarte mult odată cu telefonul. Și totuși, foarte puțină lume cunoaște cu adevărat originea acestor dispozitive.

Cine a inventat telefonul

La mijlocul secolului al XIX-lea, telegraful a domnit și toate comunicațiile erau transmise prin acest mijloc. Acesta prezenta însă unele probleme de comunicare, deoarece mesajele nu puteau fi prea lungi și era destul de simplu ca unele caractere sa fie confundate, alături de incapacitatea de a primi mesaje în timp ce acestea erau difuzate.

Alexander Graham Bell a conceput un telegraf armonic, însă nu i-a acordat o atenție sporită și ar fi optat pentru o altă metodă de comunicare. În rezoluția 269 a Congresului American din 2002, la aproape 130 de ani după ce Graham Bell a aprobat brevetul pentru invenție, s-a declarat că Antonio Meucci a fost adevăratul inventator al telefonului. Acesta însă nu și-a putut patenta invenția.

Bătălia pe brevete nu a fost doar între cei doi, ci și Elisha Gray a fost implicată, solicitând un brevet pentru un telefon în 1876. Disputa legală a fost imediată, dovedind că Alexander Graham Bell a fost câștigătorul acestui concurs juridic.

În anul 1875, telefonul era deja aproape de realitate, după multe actualizări. Primele cuvinte transmise prin primul telefon din lume au fost “Vino aici Watson, am nevoie de tine”.

Evoluție și revoluție

De-a lungul timpului, designul telefonului nu s-a schimbat prea mult, deoarece practic funcționarea rămâne aceeași – se formează un număr, răspunde persoana căreia ii corespunde. Ceea ce a evoluat însă sunt sistemele de rețea, calitatea comunicațiilor și caracteristicile adăugate a ceea ce numim astăzi un smartphone.

Includerea unui microfon de carbon, cu ajutorul căruia s-a obținut o calitate și un volum mult mai bun în comunicații, a fost una dintre cele mai importante dezvoltări pe care le-a avut telefonia. Mai apoi, acesta urma să fie înlocuit cu alte tipuri de microfoane, cu care calitatea sunetului a fost îmbunătățită exponențial.

Tehnologia telefonică a continuat să avanseze, astfel încât de-a lungul anilor cablurile au fost înlocuite cu antene și tunuri de transmisie care funcționau prin frecvențe, apoi a fost implementată utilizarea sateliților.

În fapt, funcționalitatea telefonului a rămas aceeași, doar că au apărut variații din punct de vedere estetic și accesorii diverse.

Cine a inventat telefonul mobil

Primul telefon mobil a fost inventat de Martin Cooper în anul 1973, care a creat un Motorola ce cântărea 1.3 kilograme și o lungime de 23 de centimetri. Înainte de acesta, au mai existat câteva forme de telefoane mobile folosite pe ambulanțe sau mașini de poliție, însă nu erau conectate la o rețea de telefonie mobilă și nu erau dotate cu numere pentru apelare.

În septembrie 1983, Motorola a lansat primul telefon portabil din lume ce a putut fi vândut la scară largă, numit Motorola DynaTAC 8000X. Costul acestuia a fost de 3995 de dolari.

După 1990 apare a doua generație de telefoane, cu transmitere în sistem digital, cu o greutate mult mai mică și un cost mai accesibil. Acum se dezvoltă și mesajul text SMS în 1993 în Finlanda.

A treia generație din era telefoniei este cea a telefoanelor cu touchscreen, ce duce telefonia la un alt nivel – viteza de transmisie, capacitatea rețelei și servicii foarte variabile.

Astăzi deținem telefoane extrem de portabile comparativ cu trecutul când acestea puteau cântări până la 36 kilograme, fără să mai vorbim de imposibilitatea stocării datelor, aplicații, conexiune la internet și multe alte avantaje pe care ni le oferă smartphone-ul.

 

Distribuie:

Studii finalizate la Facultatea de Litere Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, cu peste 7 ani experienta in continut digital, content si copywriting, marketing online si administrare pagini Social Media. Seriozitate si profesionalism constant sunt cuvintele care ma definesc, in care asociez afacerea clientilor cu texte redactate profesional, care sa inspire incredere, sa creasca notorietatea brandului sau sa sporeasca vanzarile.