Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, este de părere că notele și-au pierdut mult din relevanță, de aceea ponderea acestora ar trebui să scadă.
Într-o emisiune TV, Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a vorbit despre note. El este de părere că acestea și-au pierdut mult din relevanță, de aceea ar trebui ca ponderea acestora să scadă. În opinia oficialului din Guvern, învățământul ar trebui să se concentreze fix pe elev, iar evaluările să se facă la nivel de competențe, nu de cunoștințe.
Cîmpeanu: Vreau să micșorăm ponderea notelor
„Cunoștințele sunt doar o parte din ce e definit la nivel de competență. Pe lângă cunoștințe, avem nevoie de abilități și de atitudini. Ele se evaluează mult mai greu, mai dificil într-un sistem numeric, celebrele note”, a declarat Cîmpeanu la B1TV.
De aceea ministrul vrea să micșoreze ponderea notelor din procesul de pregătire și să se concentreze pe calitate, proces, competențele care sunt utile copiilor în viața activă. Sorin Cîmpeanu precizează că notele nu vor fi înlocuite, însă va fi micșorată ponderea pe care acestea le au.
„Am ajuns să dă note copiilor de 5 ani. Am ajuns să notăm orice cu orice…De asta am introdus acum deja evaluările standardizate, care nu se finalizează cu note, nu generează ierarhizări sau clasificări”, a explicat oficialul.
Cîmpeanu: Nu toți copiii sunt de 9 și 10
Cîmpeanu spune că acestea sunt rapoarte narative, descriptice, care sunt puse la dispoziția profesorului. Dascălul își poate construi un plan de învățare individualizat. Acest plan va fi pus la dispoziția părinților, astfel încât ei să poată avea un raport descriptiv, nu o notă „irelevantă”, care deja a devenit un obiectiv.
Mulți copii au acest obiectiv, însă nu este vina lor, explică Cîmpeanu. Ministrul dă vina pe părinții care își obligă copiii să aibă neapărat 9 și 10, însă nu țin cont că nu toți copii sunt de 9 sau 10. Nu nota trebuie să fie un obiectiv, ci competența, încheie oficialul.