Ministrul Educației Sorin Cîmpeanu a anunțat că subiectele examenelor naționale vor fi adaptate la perioadele anterioare de 2 ani. „Este total incorect să plătească doar elevii cauzele obiective generate de criza sanitară sau, să spunem, oarecare pricepere de nivel scăzut al autorităţilor în a gestiona acest proces” a declarat acesta la TVR 1.
Luând în considerare criza sanitară în care au fost nevoiți să învețe elevii români subiectele Evaluării Naționale și ale Bacalaureatului vor fi ,,perfect adaptate”, după spusele ministrului.
Nu trebuie să plătească elevii
„Atâta vreme cât această perioadă de criză sanitară a însemnat o catastrofă educaţională pentru orice sistem de educaţie, inclusiv pentru sistemul de educaţie românesc este total incorect să plătească doar elevii cauzele obiective generate de criza sanitară sau, să spunem, oarecare pricepere de nivel scăzut al autorităţilor în a gestiona acest proces. Pe cale de consecinţă, subiectele vor fi perfect adaptate acestei perioade care înseamnă doi ani din parcursul educaţional al elevilor care susţin probele naţionale. Şi evaluarea naţională şi bacalaureat. Vom avea şi voinţa şi înţelepciunea necesară în concepţia subiectelor pentru aceste probe naţionale încât să nu fie elevii aceia care vor fi nevoiţi să plătească”, a declarat Cîmpeanu la TVR 1.
Ministrul a mai menționat că modificările vor fi făcute în principal la tematica examenelor, pentru a ,,flexibiliza” lucrurile, pentru că altfel ,,am avea un an absolut normal în care nimic nu s-a întâmplat, lucru în mod evident fals”.
Evaluarea națională și Bacalaureatul
Evaluarea națională de la finalul clasei a VIII-a reprezintă modalitatea de evaluare și repartizare a elevilor la licee, ea reprezentând 80% din media de admitere. Itemii acesteia sunt elaborați integral de Ministerul Educației.
Bacalaureatul se susține după terminarea liceului, și variază de la un profil la altul. Media finală între probe trebuie să fie minim 6 și la fiecare probă trebuie luată o notă de minim 5. La promovarea acestui examen candidatul va primi o diplomă eliberată de unitatea de învățământ și este necesară pentru continuarea studiilor superioare.
„Tematica de examen va fi stabilită, adaptată, corelată cu realitățile aceste acestui an. Nu are niciun sens să negăm faptul că în educație au fost pierderi. Important este să identificăm corect acele pierderi, să planificăm o tematică adecvate modului în care elevii au asimilat și nu modului în care profesorii au predat – pentru că de multe ori profesorii au predat, însă fără să fie vina lor, au predat în fața unor ecrane negre – deci nu avem un feedback, nu avem un raport real asupra a ceea ce au asimilat elevi. Această tematică de examen va trebui să fie adaptată, nu este deloc simplu, dar vom face acest lucru la ceea ce au asimilat elevi. Pentru asta, încă od ată vă spun, este important diagnosticul, este important să avem simulări, este important să știm cât au pierdut și unde au pierdut elevii pentru a putea corela și adapta tematica de examen”, a mai declarat Cîmpeanu la început de an.