Vreau să-ți povestesc despre una dintre cele mai bune decizii pe care le-am luat în ultimii 10 ani, care mi-au impactat în mod direct parcursul meu personal și profesional.

De când aveam 19 ani mă tot gândeam ce să fac cu timpul meu liber pentru a face bani. Nu voiam averi, în schimb, îmi doream doar să fac ceva productiv pentru mine, din care să pot obține niște bani de buzunar.

M-am tot învârtit în jurul mai multor idei despre care am tot citit pe internet, din păcate, nu prea mi-a ieșit nimic. 

M-am consolat cu gândul că nu am suficientă experiență de a face nimic, așa că a început etapa nr. 2, în care mi-am căutat job în timpul studenției. 

A fost greu.. 20 de ani, pasionat de marketing, fără experiență.

Mă gândeam că o fi și o problemă de CV faptul că nu mă chema nimeni la interviuri.

Pe măsură ce vei citit articolul, vei înțelege semnificația CV-ului, în cazul meu.

Ce reprezintă, de fapt, un CV?

Știm cu toții ce înseamnă un CV – o foaie de hârtie pe care sunt înșirate experiențele noastre până la momentul creării sale.

Eu voi încerca să-ți dau o altă perspectivă în ceea ce privește CV-ul.. 

Vreau să îți arăt, de fapt, care este importanța acestuia pentru un angajator.

🤔 Cum percep eu CV-ul de angajare?

Din punctul meu de vedere, CV-ul are puterea de a ne deschide uși către noi oportunități și de a ne conecta cu oameni care împărtășesc aceeași viziune și pasiune pentru ceea ce facem. 

Cu cât CV-ul tău este mai vag, cu atât mai slabe sunt șansele de a prinde jobul dorit! 

Și mă refer strict la jobul dorit.. 

Dacă vei aplica la companii care schimbă personalul pe bandă rulantă, importanța CV-ului nu este atât de mare, părerea mea.

Totuși, dacă ești selectiv atunci când aplici la joburi, trebuie să știi că CV-ul este foarte important!

Cum este văzut CV-ul de partea cealaltă?

În momentul în care ajunge în mâinile potrivite, CV-ul poate declanșa câteva triggere în mintea angajatorului, prin care el vede potențialul nostru și ne cheamă la o discuție.

Da.. Cea mai importantă parte este chemarea la o discuție. 

Atunci când ești chemat la o discuție de către o companie cu prestanță, atunci vei știi că ceva din CV-ul tău a stârnit câteva curiozități.

Gândește-te că atunci când se postează un job la o companie faină, vor aplica zeci sau sute de candidați. Timpul de vizionare al unui CV este de până în 10 secunde.

Dacă CV-ul tău nu este “outstanding” sau măcar inteligent făcut, s-ar putea să fii exact ca ceilalți 50 care au aplicat și sâ nu stârnești niciun interes din partea angajatorului.

Sfat personal – nu alege să te identifici cu mulțimea, încearcă să ieși din tipare, dar nu exagera, să nu pari ceea ce nu ești de fapt 🙂

Mai multe despre importanța CV-ului am scris aici.

Cum a arătat CV-ul meu atunci când m-am angajat la jobul dorit?

Până să ajung exact la detaliile de pe CV-ul meu, trebuie să-ți povestesc ceva, altfel nu are sens.

N-am insistat foarte mult la început pe cum scriu experiențele în CV, mai degrabă am încercat să întăresc experiențele și să le fac relevante pentru acel job mult dorit.

După cum îți spuneam și la început.. 

De la 19 ani am devenit pasionat de marketing și mi-am dorit să învăț mai multe despre domeniu, de acolo și intenția de a găsi un job de începător într-o companie.

Nu am reușit prea rapid. Dar asta nu m-a făcut să înțeleg că am nevoie să trec experiențe relevante pe CV, ca să pot spera la un job în marketing.

Am început să învăț marketing

Am început cu un curs gratuit de la Google (Atelierul DIgital, pe la 20 de ani. L-am terminat, mi-am luat diploma și am trecut experiența în CV, după care am aplicat iar la joburi.

Frate.. nimeni nu m-a contactat!

Am continuat cu experiențele..

  • Am început să citesc cărți despre marketing, am început să pun întrebări unor prieteni care deja lucrau în marketing. 
  • M-am familiarizat și cu câteva concepte: graphic design, social media marketing, email marketing bla bla.
  • Am mai făcut un curs, plătit de data aceasta – era un curs general de digital marketing.

Am aplicat la joburi.. iar nimic.

Ce făcusem cu CV-ul?

Am pus cursurile acestea pe CV, pe lângă celelalte experiențe: liceu, facultate, voluntariat. Niște puncte înșirate în ordine invers cronologică. Nicio solicitare de interviu.

Chiar dacă eram familiarizat cu marketingul, tot nu am găsit job în domeniu

N-am mai stat, m-am angajat până la urmă într-un centru de copiere (un fel de xerox, aveam 20 de ani, tot la facultate.. Totuși, nu mi-am luat niciodată gândul că eu voi lucra în Marketing.

Am stat acolo 3 ani și eu tot nu am reușit să găsesc un job în Marketing. 

M-am băgat la Master, am ales să plec în Erasmus, iar de aici vine partea interesantă!

Am început să încerc să implementez ce știam, într-un proiect

Mi-am dat seama că ultima încercare ar fi să încerc să încep pe cont propriu. 

Îmi doream de mult să înțeleg cum se face un website, așa că am început să mă documentez. 

M-am tot uitat și până la urmă am înțeles că nu este atât de greu, cel puțin să creezi o formă rudimentară de website.

M-am decis despe ce vreau să fie!

Voiam să fie un blog pe o zonă cu care eu rezonam la acel moment: viața de student, dezvoltare personală, mai ales că deja eram la al doilea program pentru studenți accesat, după Work and Travel USA.

Aveam lucruri faine de povestit.

Am lucrat la construcția site-ului cam o lună. Am scris și trei articole înainte să îl pun live, care mi-am luat tot cam o lună – o lună de muncă pentru câteva articole scrise prost.

A început să îmi placă foarte mult. Am primit și feedback de la prieteni, foarte bun. Am zis că nu am niciun motiv să nu mă țin de treaba asta.

Ce treabă are blog-ul cu marketingul?

Ei bine, blogul are foarte multe puncte comune cu marketingul. Nu e de ajuns să faci un blog și să te aștepți ca oamenii să intre să citească. Trebuie să îl promovezi.

  • Din 2020 și până astăzi, am învățat cum să promovez un produs/ serviciu și am aplicat tot ce am învățat. 
  • Am ajuns la un punct în care pot spune că am învățat marketing, iar tot ce am învățat am aplicat cu succes.
  • Am ajuns să dețin unul dintre cele mai mari bloguri de nișă din țară.

Iar experiența aceasta am scris-o și în CV-ul meu.

Cel mai bun CV pentru angajare

Îmi pare rău că a trebuit să povestesc atât de mult pentru a ajunge la conotația din titlu. 

Totuși, fără această poveste articolul nu ar fi avut nicio valoare.

Sunt foarte sincer și vreau să-ți mărturisesc faptul că am reușit să fac propriul meu proiect a dus la transformarea CV-ului banal pe care îl aveam în cel mai bun CV.

Proiectul în sine este CV-ul meu. 

După cum spuneam, proiectul thestudent.ro cuprinde tot ce am învățat eu despre marketing din 2020 până în prezent, aplicat.

Mai mult, rezultatele proiectului vorbesc de la sine și îmi întăresc mai mult credibilitatea informațiilor expuse în CV.

Datorită faptului că am reușit să dezvolt singur un astfel de proiect, am reușit să atrag atenția multor angajatori.

Cel mai fain job pe care am reușit să îl obțin a venit de la sine. Am fost contactat direct de angajator, nici măcar nu a trebuit să aplic pentru job.

La interviu, am discutat foarte liber despre ce am făcut din 2020 până în prezent și n-a mai fost nevoie de CV.

Ce fac acum?

Am început să lucrez la compania respectivă în 2022, ca Marketing Specialist, în principal în zona de SEO, content marketing și copywriting.

Având în vedere că eu știam deja mult mai multe lucruri, ușor ușor am început să preiau cam tot ce ține de marketing, inclusiv lucrurile mai tehnice.

Acum, la un an jumătate de când lucrez la această companie, am reușit să devin Business Manager, adică următorul om după CEO. Iar compania a crescut atât de mult de la momentul angajării, încât pot spune că am contribuit și eu la această creștere.

De acum încolo, ideea că proiectele personale sunt foarte importante pentru CV s-a întărit și mai mult în capul meu, astfel că acum continui să fac lucruri în timpul liber și să îmi îmbunătățesc CV-ul.

Share.

Fondator al platformei thestudent.ro - Specialist Marketing - Content Writer. Obiectivul meu este acela de a crea cea mai mare comunitate online prin care tinerii pot accesa informație de calitate, utilă și corectă.