Rectorul Universității Politehnica Timișoara, Florin Drăgan, este de părere că profesorii trebuie să se adapteze la nevoile studenților din ziua de azi. În acest mod, el îi sfătuiește pe aceștia să introducă interactivitate, storytelling și gamification, pentru ca studenții să fie atenți la curs.
Conform acestuia, Universitatea Politehnica din Timișoara se adaptează mereu metodelor noi de predare. În ultimii ani, fiecare facultate în parte a dus o campanie aptă de digitalizare. De altfel, pentru tinerii din noua generație tehnologia este parte din viața lor, astfel că noile platforme de comunicare universitară și adaptarea profesorilor la comportamentul studenților sunt parte din procesul educațional.
„Sunt studenți care nu știu să folosească e-mailul”
Florin Drăgan spune că noua generație vine și cu lucruri bune, dar și cu lucruri mai puțin bune. De exemplu, sunt studenți care nu știu să folosească e-mailul, sau studenți care le trimit mesaje profesorilor doar de pe rețelele de socializare.
Întrebați de ce nu vor să comunice pe mail sau pe campusul online, studenții au spus că nu sunt obișnuiți.
„Le este mai simplu să comunice instant prin propoziții scurte. Este nevoie de un traseu educațional personalizat, în care fiecare student să poată pună accentul pe ce îl atrage mai mult astfel încât să îi dezvoltăm toate abilitățile”, susține Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara.
„7 secunde, atât are la dispoziție un profesor pentru a atrage studentul”
Astfel, mereu trebuie căutate noi metode de atracție a studenților, pentru a fi atenți. Florin Drăgan a declarat că potrivit studiilor efectuate în ultimii zece ani, timpul în care un ascultător este conectat la un discurs a scăzut de la 15 secunde la 7 secunde.
Drăgan spune că dacă un profesor nu spune ceva interesant în acele șapte secunde, îl pierde pe student.
„Astfel că încercăm să venim cu interactivitate, să îi implicăm cât mai mult astfel încât să fie conectați la predarea cursului. De altfel, am introdus și metode moderne de predare prin storytelling și gamification, astfel încât studentul să fie cât mai aproape de mediul lui”, a declarat Florin Drăgan.
Totodată, Universitatea Politehnica Timișoara a încurajat cadrele didactice să încerce să fie mai mult mentori pentru studenți, decât dascăli.