În cadrul Ziulei de Educației Financiare, sărbătorită în data de 11 aprilie, la Colegiul Richard Wurmbrand din Iași au sosit mai mulți specialiști care i-au învățat pe elevi cum să-și gestioneze banii.
Proiectul educațional EduFin Fest a fost lansat pe 11 aprilie de către BCR (prin Școala de Bani) și Asociația Școala de Valori cu scopul de a marca Ziua Educației Financiare. Evenimentul a făcut parte din acest proiect.
Evenimentul a fost organizat la Fab Lab Iași. Astfel, cu această ocazie, elevii colegiului se alătură altor peste 2.500 de elevi din peste 30 de județe care au luat parte luni la 100 de evenimente de educație non-formală. La aceste evenimente, angajații și voluntari BCR le-au oferit copiilor sfaturi despre cum să își gestioneze banii atunci când vor crește.
Românii au un nivel redus de educație financiară
Conform sondajelor, românii au un nivel redus de educație financiară, iar Ziua Educației Financiare reprezintă un eveniment din care elevii pot învăța foarte multe din punct de vedere economic.
În jur de 55% dintre români au un nivel scăzut al educației financiare și nu știu cum să își gestioneze banii zi de zi, conform unui studiu realizat de Unlock Market Research la cererea BCR. De asemenea, 58% dintre români regretă faptul că nu pot face mai mult din acest punct de vedere deși își doresc.
Românii cumpără lucruri de care nu au nevoie
Peste 71% dintre români cumpără lucruri de care nu au nevoie pentru simplul fapt că sunt ieftine. 65% cumpără doar din impuls, fără a-și calcula înainte bugetul, iar 62% nu își monitorizează bugetul sau prioritizează lucrurile greșit.
Un alt pas greșit pe care îl fac românii noștri, potrivit sondajului, este că atunci când trebuie să ia decizii financiare importante, 1 din 2 români cer sfaturi familiei și prietenilor, iar 1 din 5 iau astfel de decizii pripite fără a se consulta cu soția/soțul. Doar 12% se consultă cu o instituție financiară sau cu un specialist financiar.
„EduFin Fest este mai mult decât un eveniment de marcare a unei zile. E un festival al cunoașterii, al educației, prin care am vrea să oferim dezvoltarea unui set de abilități de viață de care generațiile viitoare de tineri și antreprenori, deopotrivă, au atât de mare nevoie. Pentru că doar cu ajutorul educației vom putea aspira la un viitor mai inteligent financiar, fie că vorbim doar de relația noastră cu banii în viața personală, fie că discutăm despre cultivarea spiritului antreprenorial”, a spus Sergiu Manea, director general BCR.