Consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, a discutat într-o emisiune TV despre rolul meditațiilor. Reamintim că majoritatea elevilor din România trebuie să plătească ore suplimentare pentru a înțelege materia.

Oficialul din Ministerul Educației este de părere că un părinte poate face mai multe lucruri întrebându-l pe copil cum se simte și cum îl poate ajuta, decât plătindu-i meditații. El face referire la sondajul efectuat de cei de la Salvați Copiii. Din acest chestionar online a reieșit faptul că elevii se simt triști, extenuați și copleșiți. Ei consideră că în acest an școlar au avut nevoie de mai mult ajutor din partea profesorilor și din meditații.

Efectele școlii din perioada pandemiei încă se simt

“Efectele școlii din perioada pandemiei se simt încă, revenirea la școală a elevilor nu reușeste să recupereze o învățare care în mod normal se produce în timp, iar condițiile nu au fost optime,” a spus consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, la Digi24.

El mai explică faptul că este foarte dificil să recuperezi pierderi de doi ani într-un semestru, fiind de părere că presiunea pusă pe elevi este foarte mare. El a citat mai multe studii din care reiese că există un număr tot mai mare de elevi care suferă de depresie.

Familia trebuie să fie alături de elevi

Radu Szekely spune că profesorii, prietenii, familia, pot fi mai mult alături de cei mici. Un părinte poate face mult mai multe dacă îl întreabă pe copil cum se simte, cum îl poate ajuta, decât să îi plătească meditații.

Consilierul Ministrului Educației mai explică faptul că profesorii trebuie sî reducă din presiunea pe care o pun pe elevi. Elevii trebuie încurajați, iar profesorii sunt conștienți că fiind învățământ obligatoriu, fiecare elev își va găsi rolul undeva.

Meditațiile fac mai mult rău decât bine

„Rolul Evaluării Naționale este acela de orientare, în funcție de notele pe care le iau se vor îndrepta spre o formă de învățământ sau alta, dar nimeni nu va fi lăsat pe drumuri.  Noi ca profesori trebuie să reducem presiunea în acest sens”, mai explică acesta.

Radu Szekely susține că din cauza meditațiilor, elevii devin mai puțin atenți la ore și se concentrează mai puțin la școală. De ce? Fiindcă ei știu că oricum vor recupera în timpul meditațiilor. Din acest motiv, activitatea la clasă e afectată de acest fenomen.

Distribuie:

Absolventă a Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion, Mădălina Cristea și-a început activitatea în presă în anul 2017, ca voluntar la publicația facultății. De-a lungul anilor a fost colaborator la mai multe publicații de renume din România și a scris pe mai multe domenii, cum ar fi economie, justiție și administrație locală. Mădălina este o tânără pasionată de informație, curioasă și conștientă că în fiecare zi are câte ceva de învățat. Nu se ferește să pună întrebări autorităților și personajelor interesante din societate, iar atunci când are un obiectiv de îndeplinit, nimic nu o poate opri.