Până la data de 8 aprilie a.c., 1497 de copii refugiați din Ucrina au fost înscriți sau repartizați ca audienți în școlile și grădinițele din România, dintre care 527 de preșcolari și 970 de elevi, potrivit datelor furnizate de Ministerul Educației.

Pentru înscrierea în școlile din România a copiilor ucrineni, părinții trebuie să trimită/depună o cerere, atât în format letric, cât și în format electronic, la Inspectoratul Școlar Județean, în funcție de locul de rezidență al copiilor.

Copiii neînsoțiți care vin din Ucraina pot fi înscriși la școlile și grădinițele din România ca audienți de către reprezentantul autorității competente/coordonatorul Grupului operativ pentru minorii neînsoțiți.

În fiecare zi de vineri, ministerul Educației face publice datele privind numărul de copii refugiați din Ucraina care sunt înscriși sau intenționează să se înscrie la grădiniță sau școală românească.

Astfel, în data de 08.04.2022 erau 1.497 de copii repartizați/înscriși deja ca audienți în școli și grădinițe, din care 527 de preșcolari și 970 de elevi. În total însă sunt 1.769 de cereri depuse pentru înscrierea ca audienți a copiilor ucraineni, din care 570 de preșcolari și 1.199 de elevi, potrivit Ministerului Educației.

În urmă cu o săptămână, în data de 1 aprilie erau înscriși 1.236 de elevi ucraineni în unitățile de învățământ preuniversitar în calitate de audienți care studiază după curriculum românesc.

O situație cu care se confruntă sistemul de educație este încercarea de a sprijini elevii refugiați care vor să studieze după curriculum ucrainean. În acest caz, este extrem de important sprijinul logistic (săli de clasă, materiale didactice, acces internet şi echipamente IT), a declarat ministrul educației, Sorin Cîmpeanu.

Ministrul a precizat că sistemul poate școlariza până la 20.000 de elevi ucraineni. Datele au fost centralizate astfel, deoarece acesta este numărul copiilor refugiați care au rămas în țara noastră și, respectiv, sunt de vârsta școlarizării.

Din totalul refugiaților rămași în România, statisticile arată că aproximativ 40% sunt copii.

Mai amintim, de asemenea, că Ministerul Educației pune la dispoziție profesorilor ucraineni, manualele de comunicare în limba maternă, clasa I-a, clasa a II-a, clasa a III-a, clasa a IV-a, clasa a V-a și clasa a VI-a.

Distribuie:

Viitoare absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării din București, Loredana Calotă este o fire analitică, curioasă și, de asemenea, atentă la cerințele și problemele societății. Debutul a fost în radio, timp de aproximativ doi ani aceasta a lucrat ca redactor. A coordonat numeroase proiecte de voluntariat, în folosul copiilor din centrele de plasament, spitale și zonele defavorizate. A cochetat cu televiziunea, iar una dintre pasiunile ei este scrisul.