Uniunea Salvați România (USR) lansează acuzații dure împotriva ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, despre care spune că vrea să facă economii „pe spinarea elevilor”.
Conform unui comunicat de presă al formațiunii, noul proiect de lege pentru învățământul preuniversitar prevede bani pentru orice, însă nu și pentru stimularea educației propriu-zise și pentru bursele elevilor.
USR, acuzații dure la adresa ministrului Educației
„Astfel, din cele patru tipuri de burse: de performanţă (pentru olimpici), de merit (pentru elevii care învaţă bine), de studiu (pentru elevii fără posibilităţi materiale care îşi dau silinţa) şi sociale (pentru elevii sever deprivaţi material), rămân la Minister doar bursele pentru olimpici”, se arată în sursa citată.
În ceea ce privește bursele de performanță și cele sociale, școlile vor fi lăsate să se descurce singure și să aleagă pe cine vor exclude. Deciziile în acest sens vor fi luate tot de conducerile școlilor. USR spune că aceste tipuri de burse vor fi supuse unor condiționări suplimentare, în funcție de numărul cazurilor excepționale, raportate la numărul total de elevi.
USR: Nici măcar nu mai primesc bursă toți elevii aflați în situații speciale
„Nici măcar nu mai primesc bursă toţi elevii aflaţi în situaţii speciale (de performanţă sau de sărăcie)”, mai arată sursa menţionată.
Politicienii din cadrul USR spun că Ministerul Educației aruncă bursele în responsabilitatea școli, „ interpretând în stilul său toxic principiul descentralizării”.
Școala primește o anumită sumă de bani și apoi o împarte după cum consideră, ținând cont de câți elevi are în total. Însă, dacă o școală dintr-o zonă defavorizată va avea mulți elevi săraci, va fi „ghinion” pentru aceștia, fiindcă nu toți vor primi ajutor, cu doar unii. Pe de altă parte, dacă va fi o școală unde sunt mulți elevi de top, atunci nu vor primi bursă toți, ci, de asemenea, doar o parte din ei, lucru total incorect.
Sursa amintită mai precizează că „a primi sau a nu primi bursă nu va mai depinde de performanţa elevului, de circumstanţele sale individuale, ci de cele trei criterii „obiective” promovate de ministrul Sorin Cîmpeanu – norocul de a te naşte în oraşul potrivit; norocul de a merge la şcoala potrivită; norocul ca şcoala să fie un bun administrator al resurselor”.